Z przyjemnością przedstawimy Państwu słownik podstawowych terminów wykorzystywanych w reklamie.

Dla wszystkich którzy czują się troszkę zielono w zakresie terminów reklamowych postanowiliśmy stworzyć słownik, którego cele jest przybliżyć Wam terminy powszechnie używane w reklamie.

Nikt nie lubi jak nie rozumie co się do niego mówi, wychodząc na przeciwko Waszym potrzebą stworzyliśmy słownik terminów stosowanych przy reklamie.

Słownik jest cały czas rozbudowywany o nowe hasła, więc jeżeli macie pomysł na nowe hasło, piszcie do nas: kontakt@merea.com.pl – z niecierpliwością czekamy na Wasze propozycje.

Big

Big to najprościej rzecz ujmując to rowek wciśnięty w miejscu zagięcia papieru. Więc jeżeli ulotka ma być bigowana oznacza to, że zostaną w niej wykonane specjalne wciśnięcia umożliwiająca jej bigowanie, a wiec złożenie wzdłuż rowka.

Roll up

Roll up to najbardziej popularny system wystawienniczy.

Jego główną zaletą jest duża mobilność oraz możliwość prostego i szybkiego montażu.
Druk najwyższej jakości wykonany technologią cyfrową w rozdzielczości 720dpi, na specjalnym materiale typu BLOCKOUT o grubości 210 mikronów.
Konstrukcja rozwija się i zwija do aluminiowej kasety stanowiącej podstawę standu.
Dostępne standardowe wymiary roll up’ów: 850x2000mm; 1000x2000mm; 1200x2000mm.
Roll up to niezastąpione narzędzie do wspomagania różnego typu działań marketingowych, użyny jest wszędzie tam, gdzie bezpośredni kontakt wymaga wzmocnienia przekazu wizualnego.
Roll up doskonale nadaje się na promocje, pokazy,targi.
Złożenie roll-up’a nie wymaga narzędzi i nie sprawia żadnych kłopotów, nawet osobie robiącej to po raz pierwszy.


Druk najwyższej jakości wykonany technologią cyfrową w rozdzielczości 720dpi, na specjalnym materiale typu BLOCKOUT o grubości 210 mikronów.
Konstrukcja rozwija się i zwija do aluminiowej kasety stanowiącej podstawę standu.
Dostępne standardowe wymiary roll up’ów: 850x2000mm; 1000x2000mm; 1200x2000mm.
Roll up to niezastąpione narzędzie do wspomagania różnego typu działań marketingowych, użyty jest wszędzie tam, gdzie bezpośredni kontakt wymaga wzmocnienia przekazu wizualnego.
Roll up doskonale nadaje się na promocje, pokazy, targi, konferencje, eventy.
Złożenie roll-up’a nie wymaga narzędzi i nie sprawia żadnych kłopotów, nawet osobie robiącej to po raz pierwszy.

Roll up Wrocław
Roll up Wrocław

Sitodruk, druk sitowy

Jest jedną z najbardziej rozpowszechnionych technik druku, wykorzystywaną głównie przy nadruku na odzieży lub innych materiałach . Polega ona na wykorzystaniu formy drukowej w postaci szablonu z nałożoną na niego drobną siatką. Siatka może być wykonana z tkaniny, metalowych drutów lub z włókien syntetycznych. Odbitka stworzona przy użyciu sitodruku jest wykonywana poprzez przetłaczania farby przez matrycę.
Proces drukowania z użyciem siatki drukowej polega na przetłaczaniu farby na materiał, przez siatkę.

Czynność ta może być wykonywana ręcznie lub za pomocą pras sitodrukowych.

Sitodruk stosowany przy nadrukach na koszulkach, bluzach, torbach reklamowych daje bardzo trwały i estetyczny efekt .

Torby bawełniane z nadrukiem
Torby bawełniane z nadrukiem

Tampodruk

Ze względu na prostotę techniki tampodruku możliwe jest znakowanie dużej ilości artykułów reklamowych w krótkim czasie. Nadruki wykonane tampodrukiem charakteryzują się bardzo wysoką rozdzielczością, nawet drobne napisy (wysokość czcionki ok. 3 mm) pozostają czytelne. By wykonać nadruk tampodrukiem niezbędne jest posiadanie grafiki w formacie wektorowym. Przy tampodruku każdy kolor nakłada się osobno, stąd też przed każdą realizacją wielokolorową należy skontaktować się z drukarzem. Przy pomocy tampodruku można wykonać nadruki na prawie wszystkim, co ma w miarę płaską powierzchnie. Można drukować na plastiku, metalu, gumie, kartonie.

Tampodrukiem znakuje się długopisy reklamowe, breloki, zakładki, zakreślacze… ale można też części samochodowe, sprzęty RTV i AGD, notesy, power banki… możliwości są ogromne.

Tampondruk przebiega według schematu:

-Pokrycie matrycy farbą.

-Usunięcie nadmiaru farby za pomocą rakli (metalowy lub – rzadziej – gumowy lub z tworzywa sztucznego elastyczny zgarniacz) tak, by pozostała jedynie w szczelinach wzorca.

-Dociśnięcie tamponu do płytki wzorcowej – farba zostaje przeniesiona na tampon.

-Dociśnięcie tamponu do zadrukowywanego przedmiotu – farba zostaje ostatecznie osadzona.

Bardzo istotnym czynnikiem w druku tamponowym jest odpowiedni dobór farby do znakowanego przedmiotu, dzięki któremu nadruk staje się praktycznie nieusuwalny.

Długopis z nadrukiem
Długopis z nadrukiem

CMYK

Zestaw czterech podstawowych kolorów farb drukarskich.

Złożony jest z kolorów: Cyan (szaroniebieski), Magenta (karmazyn), Yellow (żółty), Black(czarny).

Docelowe kolory przy użyciu farb w zestawie CMYK uzyskuje się poprzez łączenie wymienionych barw w proporcjach od 0-100% każda. Istotny jest tutaj wyraz „łączenie”, ponieważ nie są one mieszane a nakładane warstwami obok siebie.

cmyk
cmyk